ÚJDONSÁG! Wellmax - minősített BIO kozmetikumok az Alpokból! További információ: ITT
ÚJDONSÁG! Fagyasztva szárított gyümölcsök étcsokoládéban! További információ: ITT

6 tipp a legjobb granola kiválasztásához

A granolának képviselni kellene az egészséges reggeli bizonyos részét. Az ami az üzletek polcain található és egészséges reggelinek tartunk - mint például gabonapelyhek, diófélék vagy gyümölcsök, ezekben nagy mennyiségű hozzáadott cukor van. A granola jobban hasonlít az édességre, mint az egészséges reggelire. Ezért adunk tippeket, hogyan válasszunk granolát, és mire figyeljünk a csomagoláson. Főleg azért, hogy ne fizessen valamiért, ami igazán nem ér annyit.

Miért tökéletes reggeli a granola?

A granola a gabonafélék fogyasztásában az első helyen áll. Alapvetően különálló alapanyagokról van szó, amelyeket zsírral összekötve nagyobb ropogós darabokra sütjük. A klasszikus müzlihez képest a granolának nincs laza konzisztenciáa. A granola alapja a zabpehely, amelyhez diót, zsírt és gyümölcsöt, esetleg csokoládét adnak. Mindez vékony rétegben van sütve,azért, hogy a granola ropogós állagú legyen!

Miért népszerű a granola? Elsősorban a kiváló íze végett, amely kéz a kézben jár a zabpehely magas rosttartalmával. Az emésztőrendszerünk fő hatóanyaga a rost. Támogatja az emésztést, és ennek köszönhetően hosszabb ideig jóllakottnak érezzük magunkat. A roston kívül a pehely béta-glükánban és szilíciumban gazdag. A szilícium egy olyan nyomelem, amelyre csak kis mennyiségben van szükségünk, de hiányát körmünk és hajunk minőségéről tudjuk megállapítani. A granola olyan tápanyagokat is tartalmaz, mint a vas, magnézium, cink, réz, szelén, B-vitaminok és az E-vitamin.

Minél több rostot tartalmaz a granola, annál tovább érezzük jóllakottnak magunkat. A rostoknak még olyan tulajdonságuk van, mint a koleszterinszint és a vércukorszint csökkentése.

Hogyan válasszuk ki az igazi granolát?

A boltokban megvásárolható granola összetétele több hibát rejthet magában. Hogy biztosak legyünk abban, hogy egészséges reggelit vásárolunk és megfelelően elkészített granola formájában van, adunk néhány tippet, amelyekre a választásnál érdemes odafigyelni.

1.) A granola nagy darabokra van készítve és ropogós állagú. Lényeg a granola állaga. Ne vásároljon olyan granolát, amely őrleményre és laza müzlihez hasonlít, mert a valódi granolának ropogósnak kell lennie, és teljes kiőrlésű gabonát, diót és gyümölcsöt kell tartalmaznia.

2.) A zsírok kiválasztása. Ahogy már tudjuk, a granola sütésénél mindig némi zsír felhasználására is szükség van. A zsír segíti a granolában levő egyes összetevőinek az összekapcsolását. Ebben a fázisban sokszor keledkezhetnek az első problémák, ezek gyakran a felhasznált nyersanyagokból jelentkeznek, mert némelyik granoladarabok pálma, vagy napraforgóolajat tartalmazhatnak. Ha a granola egészségesebb formáját keressük, válasszunk olyant, amely például kókuszolajat vagy vajat tartalmaz. A kókuszolaj egyedi abban, hogy telített zsírsavakat tartalmaz. Ezek olyan zsírsavak, amelyeket a szervezet azonnal felhasznál a test és az agy energia termelésére. .

3.) A használt édesítőszerek A jó minőségi granola érdekében nincs szükség arra,hogy a gabonafélék és a diófélék túl legyenek töltve cukorral. A választásnál érdeklődj arra, hogy mivel van édesítve a granola. Előnyben részesísd az a granolát, amely természetes édesítőszerekkel van édesítve, mert a cukor tényleg ráadás. Részesítse előnyben azt a granolát, amely például cikóriasziruppal vagy kókuszsziruppal van édesítve.

4.) Az íz Sok termelő arra törekszik, hogy a termékeik ne tartalmazzanak cukrot, minimális zsírt stb. Igaz az, hogy ha azt szeretné, hogy az egészséges táplálkozás a mindennapi élet módja legyen, fontos az is, hogy az egyes ételek ízletesek legyenek. A granola jó ízű lehet néhány kanál cukor nélkül is. A granolát leggyakrabban gyümölccsel vagy olyan összetevőkkel ízesítik, mint a kókuszos vagy a diós krémek. Végleg az említett zsír is, amely még jobban kiemeli a keletkező ízt.

5.) A tápérték A reggelirnél granolával kényeztethetjük magunkat, esetlek használhatjuk uzsonnára, vagy tízóraira, főleg akkor amikor energiára és egy nagy adag rostra van szükségünk. A granola által tartalmazott gyümölcsöt is reggelenként sokkal jobban fel tudja a szervezet dolgozni. A választáskor ügyeljen a rost mennyiségére és arra is, hogy miből áll a granola alapja. A szupermarketek polcain a granola különféle gabonakeverékekből van összeálítva, ha például kerülni akarjuk a glutént, akkor nehéz választani olyan granolát, amely megfelel a lehető legtöbb követelménynek.

6.) A felhasznált alapanyagok mennyisége Az üzletekben általában olyan granolát lehet kapni amelynek magas a búza tartalma, vagy csak pehely keveréket a hozzáadott cukorral. Ezekben nincs nyoma se a gyümölcsnek se a diónak. Mindig válaszd azt a granolát, amelyik már a kinézete alapján is gyümölcsöt tartalmaz, esetleg válassz olyant, amelyik megfelelő adag dióféléket tartalmaz, mert ezek tartalmazzák az egészséges zsírokat és az ásványi anyagok egész sorát is. Ez egy jó útmutató mindenekelőtt ahhoz, hogy segítjen a döntésben, hogy ez a granola megéri-e azt az árat, amelyért árulják.

Nézze meg a csomagoláson azt is, hogy milyen gabonafélékből áll a granola alapja, mennyi a hozzáadott cukor tartalma és azt is, hogy mennyi a rost mennyisége.

TIPP: Az gészséges házi granola receptje

Hozzávalók: ·

Kesudióvaj,
Zabpehely,
Apróra vágott pekándió,
Mazsola,
Juharszirup,
+Kokuszolaj vagy vaj.

Keverje össze az összes száraz hozzávalót, adja hozzá a juharszirupot és a kókuszolajat. Ezután keverje össze az egészet. Utána 30 percig sütjük. A házi granola a lehűlés után is továbbra ropogós lesz. Az így elkészített granola csábító arra, hogy azonnal kezdjük el enni, de azt javaslom, hogy a sütőből kivéve még 15 percig pihentessük a tepsiben. Ez után a granola extra ropogós lesz. Ha nem akarjuk megkockáztatni, hogy az aszalt gyümölcsöt megégetjük a sütőben, akkor kihűlés után keverjük bele a granolába. Így biztos az, hogy a hozzáadott szárított gyümölcs puha marad. A friss citrus íz érdekében a sütés előtt keverjen bele az elegybe egy friss BIO citrom héját.

Esetleg kóstolja meg a BrainMax granolánkat, amelyek 5 ízben vannak készítve!

Saját granolát sütünk!

Örülünk annak, hogy a gabonafélék fogyasztási iránya az ellenkező irányban halad. Sok éven át, amikor behódoltunk a mindenféle tejjel áztatott édes gabonapárnákra, amelyek tele vannak cukorral. Mivel folyton a minőség a célunk, úgy döntöttünk, hogy saját gránolát sütünk, főleg azért, hogy az összetételeért és a minőségeért mink felelünk. Itt nem fogunk semmit színlelni! Bele telt egy bizonyos időbe az, ameddig elértük a célunkat a granola összetételével, amelyben az íz dominál. Nemcsak a legjobb minőségű alapanyagokat kellett kiválasztanunk, hanem azt is figyelembe kellett vennünk, hogy az összetétel összhangban legyen az egészséges életmód filozófiájával.

A granolába BIO minőségű gluténmentes zabpehely mellett diót és friss ízű fagyasztva szárított gyümölcsöt, tettünk. Már tudjuk, hogy a granolának ropogósnak kell lennie azért Mindez vékony rétegben van sütve! Mint alapanyagot a Finnországból származó ORGANIC gluténmentes zabpelyhet használtunk, főleg azért, hogy azok akik nem fogyaszhatnak semmilyen mennyiségű glutént, élvezhessék a granolát. Ez végett minden granola gluténmentes!

Egyelőre a granola két ízű változatban készül, és mindkettő BIO minőségű. Az első a vegán granola BrainMax Pure Goji és kesudió granola. A goji-t elsősorban a természetes édes íze miatt választottuk, amely tökéletesen kombinálódik a kesudió édes ízével. Ezenkívül a kínai goji gazdag a likopinban,amely egy antioxidáns, amelyért az érrendszerünk hálás lesz nekünk. A likopin csökkenti a koleszterinszintet és biztosítja az erek megfelelő átjárhatóságát. Zsiradékként a kókuszolajat használtunk.

A granola második változata a BrainMax Pure Maple & Apple fahéjas granola. Már a nevéből sejthető, hogy az ismert kombinációt az alma, a fahéj, a pekándió és a juharszirup összetétele adta. A granola édes íztét mézzel és a mogyoróvaj természetes édes ízével értük el. Zsiradéknak a BIO minőségű vajat választottuk.

Egy másik granolafajtában elragadtattuk magunkat a kakaóbabal és így alkottunk egy kiváló kakaógranolát, amelyt BrainMax Pure CacaoNut-nak neveztünk el. A granola alapanyaga kombinációja a gluténmentes pehelyből áll, amit RAW minőségben remekül kiegészítette a kakaóbab, a kesudió és a mogyoró. Az édes ízt a juharszirup hozzáadásával értünk el. Ez a granola különösen akkor fog ízleni, ha nem rajongunk a túl édes ízért, és ez mellett szeretjük a kakaót is. Ráadásul mindez tanúsított BIO minőségben van elkészítve és nem tartalmaz semmilyen állati eredetű összetevőt.

A BrainMax Blueberry Cheesecake a granola egy másik változatának a neve, ahol a fagyasztva szárított áfonya, a mandulakrém és a fehér csokoládé édes ízének a kombinációja. Ezen kívül kesudiót és kókuszt tettünk a granolába, az ízét pedig a kókuszkrém finomítja, ami szintén rugalmasságot és finom kókuszos ízt ad a granolának.

A csokoládé és a kókusz az ízek hagyományos szinergiája. A granolában, amelyt BrainMax Pure ChocoCoco-nak neveztünk el, igazán nem spóroltunk sem a kókusszal de a csokoládéval sem és ez végett ez a kedvenc granolák közé tartozik, amely édes, krémes és kókuszos ízű. A granolában található pelyhek mellett chia magot, puffasztott quinoát és kesudiót is találunk. Miért van benne a puffasztott quinoa? A puffasztás egy gyors folyamat, ahol a magas hőmérséklet és nyomás alatt az összes nedveség elpárolog. Ez a feldolgozási mód nagyon gyors, így a quinoa minden tápanyagát és vitaminját megőrzi. A granola édes íze a kókuszszirupnak köszönhető. A ChocoCoco granola (valamint az összes granola) megfelel olyan kritériumnak, mint a ropogós állag, a nagy darabokból álló összetevők, az édes íz és a jó minőségűség.

És hogyan birkóztunk meg a cukorral?

A granolánk minden fajtája remek ízű, így nehéz elhinni, hogy az édes ízüket csak a természetes szirupoktól kapták. Ismertes az, hogy a cukrok nem egyformák, a természetes cukroknak kiváló segítői az olyan édes ízek, amelyeknek nincs negatív hatása az egészségünkre. A természetes alternatív édesítőszerek nem emelik a vércukorszintet, ha igen, akkor csak kis mértékben. A finomított cukrot kókuszszirupal, cikóriasziruppal és eritrittel pótoltuk.