8 étel, amely energiát ad reggelre.

 Az energia és a jó egészség megőrzésének kulcsa, hogy a napot megfelelő ételekkel kezdjük. Az ideális reggeli ételeknek összetett szénhidrátok, fehérjék és egészséges zsírok kombinációját kell tartalmazniuk, amelyek hosszan tartó energiát biztosítanak és elősegítik az általános jó közérzetet.

1.) Teljes kiőrlésű termékek

A teljes kiőrlésű kenyerek, gabonafélék és gabonafélék kiváló összetett szénhidrátforrások, amelyek fokozatos energiafelszabadítást biztosítanak a szervezetnek. Ezen kívül olyan fontos tápanyagokat is tartalmaznak, mint a rostot, vitaminokat és ásványi anyagokat.  Általában körülbelül 3-5 gramm rostot tartalmaznak adagonként, valamint összetett szénhidrátokat és némi fehérjét.

2.) Zabpehely

Az egyik legjobb lehetőség a reggeli étkezéshez. A zabpehely tele van rosttal, ami segít stabilan tartani a vércukorszintet és hosszabb ideig biztosít energiát.  Egy adagban (kb. 40 gramm) körülbelül 5 gramm fehérjét, 27 gramm szénhidrátot és 4 gramm rostot találunk .

3.) Chia mag

A chia mag kicsi, de tápláló, és az egészséges táplálkozás népszerű részévé vált. Minden adag nagy mennyiségű omega-3 zsírsavat tartalmaz, amely fontos a szív egészsége szempontjából . Gazdag rostforrás is, amely támogatja az emésztést és segít szabályozni a vércukorszintet. A chia mag fehérjét és különféle ásványi anyagokat is tartalmaz, köztük kalciumot, magnéziumot és cinket. Könnyen hozzáadhatók különféle ételekhez, például turmixokhoz, joghurtokhoz vagy pékárukhoz, és semleges ízük miatt könnyen beilleszthetők különféle receptekbe.Egy evőkanál (körülbelül 10 gramm) nagyjából 1,5 gramm fehérjét, 5 gramm szénhidrátot és 4 gramm rostot tartalmaz. 

4.) Tojás

Kiváló fehérjeforrás, és biztosítják az esszenciális aminosavakat, amelyekre a szervezetnek szüksége van az izmok regenerálódásához és növekedéséhez.  Egy nagy tojás körülbelül 6 gramm fehérjét és nagyon kevés szénhidrátot tartalmaz.

5.) Joghurt

A görög joghurt különösen gazdag fehérjében és probiotikumokban, amelyek támogatják az emésztőrendszer egészségét.  A görög joghurt 100 grammos adagonként legfeljebb 10 gramm fehérjét tartalmazhat.

1

6.) Banán

Nagyszerű forrása a gyorsan felszívódó szénhidrátoknak, és káliumot tartalmaznak, amely támogatja az ideg- és izomműködést.  Egy közepes méretű banán körülbelül 1 gramm fehérjét, 27 gramm szénhidrátot és 3 gramm rostot tartalmaz .

7.) Diófélék és magvak

A diófélék és a magvak olyan élelmiszercsoportok, amelyek egészséges zsírokat, fehérjét és rostot tartalmaznak, amelyek segítenek megőrizni a jóllakottságot és energiát adnak. Például a dió 4 gramm fehérjét, 4 gramm szénhidrátot és 2 gramm rostot tartalmaz egy adagban (körülbelül 30 gramm) .

8.) Avokádó

Az egészséges zsírokban és rostokban gazdag gyümölcs nagyszerű kiegészítője a reggeli pirítósnak vagy turmixnak.  Egy fél közepes méretű avokádó körülbelül 2 gramm fehérjét, 9 gramm szénhidrátot és 7 gramm rostot tartalmaz . 

Ezen ételek kombinálásával kiegyensúlyozott és tápanyagban gazdag reggelit készíthet, amely megadja az új nap sikeres kezdéséhez szükséges energiát.