A BrainMarket története a kezdetektől napjainkig

Hogyan kezdődött az egész

Pontosan négy éve, 2018. február 2-án indítottuk útjára a régóta tervezett BrainMarket ötletemet. Egy hely, ahol a vásárlóknak lehetőségük lesz mindent megvásárolni az egészséges életmódhoz, nem csak étrend-kiegészítőket, hanem natúrkozmetikumokat, ökodrogokat és egyéb termékeket is, amelyeket napi szinten használunk, és segítik a méregtelenítő egészséges életmódot. Mai cikkünkben összefoglalom, hogyan jött létre a BrainMarket, mi előzte meg, és hogyan fejlődött a garázscég az évek során a mai napig, amikor több mint 40 főt foglalkoztat és csaknem 2900 m2-es területet kezel.

o_brainmarketu_diky_vam_Ft_HU

Vissza a múltba: 2015 teljes kezdete és a BrainMax 1.0

A BrainMarket 2018-as létrehozása megelőzte az első termék, a BrainMax 1.0 kifejlesztését, amelyen 2014-ben dolgoztam, és a csúcspontja volt álmomnak a "varázstablettákról", amelyek segítenek az emberek szellemi és fizikai teljesítményének növelésében. Ezt az álmot tápláltam a főiskolán, de még mindig nem volt mit csinálnom, ahogy az már némely projektemben :) De mint mindig, most is apám közbeszólt, kritizált, hogy még mindig verseket írok róla, és semmiért, amit nem csinálok. 't have, ami pozitívan hatott rám. És 2015-ben talán az első nootrop komplex (intelligens gyógyszer vagy olyan anyagok, amelyek javítják a gondolkodási képességet) napvilágot látott BrainMax 1.0 piacunkon.

Négy hónapig dolgoztam a kompozíción, és folyamatosan tökéletesítettem. Amikor az első 1000 darab megérkezett a gyártásból az irodámba, rájöttem, hogy egy jó kompozíció valószínűleg nem adna el nekem semmit, mert igazából fogalmam sem volt, hogyan adjam el az összes dobozt :) Mivel ez egy komplex a gondolkodás támogatására, Eszembe jutott, hogy megszólítsam Adam Česlík barátomat, egy frissen végzett pszichológust és a Performance Training projekt alapítóját. A szó engedett, és idővel Ádámmal két év alatt további négy terméket találtunk ki: BrainMax 2.0, BrainMax 3.0 Anabolic Dagger, Performance Electrolyte Complex és Performance Magnesium.

A 2017-es év és az első bestseller BrainMax 3.0 Anabolic Dagger

2017-ig az Anabolic Dagger megjelenése előtt még mindig a BrainMaxek voltak a fő bevételi forrásom, és más iparágakban kellett üzletet kötnöm, hogy tápláljam a BrainMax nevű hobbimat :) Ez megváltozott, de minden megváltozott az Anabolic Dagger megjelenésével, ami az első edzés előtti stimuláns nélküli adaptogének erejével, és egyben az első hormonoptimalizáló is volt a piacon. Nagy siker volt, és akkor kezdtem el gondolkodni azon, hogy elhagyom az üzletet, és csak étrend-kiegészítőket fejlesztek, gyártok és árulok.

A Dagger 2017 tavaszán jelent meg, és ahogy optimalizálta a hormonokat, nem csak az energia javulását vettem észre, hanem az alakot is. Ezenkívül az ügyfelek folyamatosan e-maileket írtak nekünk, hogy javítsák a tesztoszteronszintű vérvizsgálatokat, ami miatt elgondolkodtam, miért voltak korábban ilyen rossz hormoneredményeim nekem és másoknak, és elkezdtem többet tanulmányozni a mai hormonális problémákat. Felfedeztem egy problémát, a xenoösztrogéneket, amelyek olyan szintetikus anyagok, amelyek utánozzák az ösztrogének viselkedését a szervezetünkben, és így felborítják a hormonális egyensúlyunkat. A legnagyobb impulzus számomra The AntiEstrogenic Diet od Ori Hofmeklera című könyve volt, ahol a szerző összefoglalta, mit csináltam rosszul évek óta. Azt tapasztaltam, hogy a mai lakosság számos egészségügyi problémája a xenoösztrogének túlzott expozíciójában rejlik a napi fogyasztási cikkekben (kozmetikumok, illatszerek, drogériákban) és az élelmiszerekben. A xenoösztrogének felhalmozódása a szervezetben túlsúlyhoz, hormonális egyensúlyhiányhoz, civilizációs betegségekhez és a legrosszabb esetben rákos megbetegedésekhez (leggyakrabban mell, petefészek vagy prosztatarákhoz) vezethet.

De elég ijesztésekből, megpróbálom elmagyarázni neked, hogyan jött létre a BrainMarket és az ELSŐ ANTISZTROGÉN E-SHOP koncepciója. Elismerem, hogy ez a név sokak számára eléggé érthetetlen volt, mert az ösztrogénnel nincs semmi baj. Nem, nincs, de nem szenvedhet ösztrogéndominanciát a mérgező napi fogyasztási termékek vagy a rossz életmód miatt.

o_brainmarketu_menime_trh_k_lepsimu_HU

Csak a tabletták nem elegendőek az egészségedhez, teljesen meg kell változtatnod az életedet

2017 őszén életemben először natúrkozmetikumokkal is találkoztam, egészen véletlenül, amikor a feleségem vett nekem egy parabénmentes zuhanyozót a patikában. Addig a szupermarketekből származó zuhanyzókat használtam, és nem is sejtettem, hogy az alkalmi kiütéseket és viszketést okozhatják a napi rendszerességgel hordott mérgező koktélok. Abban a pillanatban az jutott eszembe, hogy csak a tabletták nem elegendőek az egészséges ember életéhez. Ezért arra gondoltam, hogy létrehozok egy helyet, ahol az antiösztrogén hatású natúrkozmetikumokat és drogériákat az étrend-kiegészítőkkel együtt árulják.

A BrainMarket 2018-ban indult

Több hónapos előkészületek és vásárlások után 2018. február 2-án elindítottuk a BrainMarketet. A név a BrainMax és a Market nevéből származik, amint láthatja. Ki kell emelnem, hogy addig nem üzemeltettünk e-shopot és a BrainMaxek értékesítését webes űrlapok kitöltésével biztosítottuk a weboldalon, így számunkra a raktárkezelés újdonság volt és így is lett :) Az indulás után azonnal elfogyott szinte az összes natúrkozmetikum és Tekintettel arra, hogy a vásárlást mínuszba engedtük, és beszállítónk éppen a raktárt költöztette, néhány vásárló két hétig várta a megrendelését, amiért évek múltán ismét elnézést kérek tőlük.

Adam Česlík barátom és üzlettársam ismét segített az indulásban, amikor a születésnapomon felhívott, hogy írt egy cikket a kozmetikumokban előforduló parabénekről, és megoldásként natúrkozmetikumokat tervezett a BrainMarketen. Ez pedig többé-kevésbé rákényszerített, hogy végre elindítsam a régóta készülő BrainMarket projektet. Ha nincs nyomása, lehet, hogy a mai napig nem indítottam elvolna :) Az induláskor csak én, Marek Tomíček (ma a nagykereskedelem és logisztika felelőse) és Víťa kolléganőm (ma gyesen), aki később a raktárvezetői posztot vette át, a BrainMarketnél dolgozott. Víťa fantasztikus volt, amikor rendelések özönlöttek, itt volt minden nap 5 óra túlórázás, például egy egész héten. Markkal még mindig hozzá vagyunk szokva a cég oltásához és bezárásához, szóval remek csapat voltunk :) Az ostravai Hladnovskán (családi ház) lévő főhadiszállásunk egyik kis helyiségében kezdtük, és az év végére az egész házat betelepítettük és még körülbelül négy embert felvetünk dolgozni , akik közül az egyik a feleségem volt, aki a vásárlásért felelt.

A BrainMarketben 2018-ban csak BrainMax-ot, Viridian-t, natúrkozmetikumokat, ökodrogokat, yerba és vízszűrőket lehetett vásárolni. Nagyon szerény e-shop volt, de az étrend-kiegészítők és a natúrkozmetikumok ötlete forradalmi volt. Egészen a BrainMarket előtt nem létezett ilyen koncepció, ma már szabványos. A piacot is jobbra változtattuk :)

BrainMarket 2019-ben

2019-ben, mint minden évben, 100%-kal növekedtünk évről évre, ami köszönetet marketing gurunak Máranak, aki rendet rakott marketingünkben és elindította az első kampányokat. A gyors növekedés miatt normál méltóságteljes raktárba kellett költözni, mivel továbbra is családi házból működtünk. Így hát beköltöztünk egy 300 m2-es raktárba, és azt hittük, nagyon sokáig ott leszünk. Egyszerűen nagyszerűnek tűnt nekünk a családi házhoz képest. Az ellenkezője volt, de igaz. Csak hat hónapot bírtunk itt :)

Az új termékek és a megrendelések növekedésével megoldottuk az e-shopok indításának klasszikus problémáit. Például: az ügyfeleknek a megrendelt termékektől eltérő árut küldtünk. Gyakran zaklattuk az ügyfeleket, hogy küldjék vissza nekünk a csomagot, ha valami rosszat küldtünk nekik, ami volt a legrosszabb, amitől undorodhattunk ügyfeleinktől. Mark Tomíčeknek köszönhetően megoldottuk ezeket a problémákat, aki reggeltől estig gondolkozott, hogyan szabadítson meg bennünket ezektől a viszontagságoktól. Itt elég volt "csak" vonalkód-leolvasókat implementálni és csomagokat komplettálni velük. És több ezer ilyen probléma merült fel, például megtalálták a módját, hogy ne használjunk buborékfóliát, és csökkentsük a felhasznált műanyagok mennyiségét. Ma, raktáron, úgy tűnik, minden magától megy, de minden rendszert és eljárást vérrel és verejtékkel vettek :) Nem volt szakértőnk, tanácsadónk. Mindent saját magunk tanultunk meg hibáinkról, igényeinkről és Öntől, ügyfeleinktől kapott visszajelzések alapján.

2019-ben 300 m2-es raktárunk volt, kb 10 főt foglalkoztattunk, és nagy nyomás nehezedett ránk, hogy új teret keressünk, mert már nem volt hova kipakolni az új árut.

BrainMarket 2020-ban

Mivel évről évre ismét kétszeresére növekedtünk, 2020 márciusában, a legnagyobb covid tilalmak és korlátozások idején költöztünk egy új, 700 m2 alapterületű raktárba. Akkor még senki sem tudta, mi történik, és mindenki gyanakodva nézett egymásra, nehogy megfertőződ jön covid tizenkilencel. A hétvégén azonban végre sikerült elköltöznünk, és az új helyiségekben dolgozhattunk, amelyek azonban nagyjából fél év után ismét kicsik voltak. Szerencsére a környéken néhány cég kiesett, így év közben volt időnk terjeszkedni, de csak jövőre.

2020-ban eléggé bővült a BrainMax termékek kínálata, és mi is valahogy intuitív módon a teljes egészség, nem pedig a fitnesz útjára léptünk, és ennek megfelelően építettük fel a teljes marketing filozófiát. Feltételeztük, hogy az egészség sokkal fontosabb, mint a kalóriák és az ismétlések számolása az edzőteremben. A BrainMarket kezdetén az ügyfélkör többé-kevésbé kiképző férfiakból verbuválódott, és idővel az volt a cél, hogy a BrainMarket mindenkihez közelebb kerüljön, akár edz, akár nem. A küldetésünk az volt, hogy megmutassuk az embereknek, hogyan éljenek egészségesebben, a lehető legegyszerűbben, és ez sikerül is :) Úgy emlékszem, ma, 2018-ban azon törtük a fejünket, hogyan csábíthatunk több nőt a vásárláshoz. Négy év alatt sikerült a férfiak javára 70/30 arányról a nők javára 70/30-ra lépnünk. 2020-ban csapatunk körülbelül 20 főből állt.

BrainMarket 2021-től jelen 2022-ig

Még 2021-ben is sikerült mindent megduplázni az értékesítéstől a létszámig, amivel mára már több mint 40 fő. A raktárterületet is négyszeresére, közel 2900 m2-re növeltük. Tudni kell, hogy ebből körülbelül 600 m2-t foglal el az élelmiszertermelésünk, ahol rudakat, egészséges keverékeket, dióvajat készítünk, egyszóval mindent, ami segít egy kicsit egészségesebben és finomabban élni kompromisszumok nélkül. A BrainMarket kezdete óta ugyanazt a filozófiát követem, amit a számba veszek, így nem is a mi ügyfeleink lesznek. És higgyétek el, a nehézségről vagyok híres :) Eladhatnánk sokat, és meglovagolhatnánk a népszerűségi hullámot hülyeségeken, de ezt nem tesszük, még akkor sem, ha elveszítjük az eladásokat. Annak ellenére, hogy több mint félmillió termékünk van raktáron, mindegyiket teszteljük, mielőtt megjelennének az étlapon.

A legutóbbi, 2021. novemberi BRAIN FRIDAY rekordsiker volt, de a raktári logisztika problémájával is először találkoztunk, amikor szó szerint összeomlottunk a rendelések rohama alatt, és esetenként több mint 10 napot is igénybe vett a rendelés feladása. A BraiMarket fennállása során arra törekedtünk, hogy a vásárló a megrendelést követő másnap kicsomagolja a megrendelését, és ez a BRAIN FRIDAY után kártyavárként omlott össze. Ezt a katasztrófát azonban a magunk javára használtuk, és egy hónapja mesterséges intelligenciát építettünk be a raktárban, amivel sokkal több rendelést tudtunk kezelni, még kevesebb embernél is. Továbbra is azon dolgozunk, hogy másnapra legyen ott a rendelésed :)

2021-ben egy sor bio szuperélelmiszerrel, a BrainMax Pure-ral, a saját natúrkozmetikumainkkal, a WellMax-szal, valamint a Blight light termékekkel is előrukkoltunk. Jelenleg 270 terméket kínálunk saját márkánk alatt. A legtöbbet képviselt márka a BrainMax Pure.

o_brainmarketu_nase_znacky_HU
o_brainmarketu_nas_zakaznik_HU

Ügyfelünk, mesterünk

A BrainMarket kezdetén a feleségemmel ügyfélszolgálatot végeztünk. Ma 7 kolléga 3 országban (Csehország, Szlovákia, Magyarország) foglalkozik az Ön igényeivel. Négy év alatt közel 200 000 percet töltöttünk telefonon Önnel, és csaknem 70 000 kérdésre válaszoltunk, miközben 98%-os ügyfélelégedettségi pontszámot tartottunk.

Projektek, amelyeket esetleg nem ismer

2021-ben úgy döntöttünk, hogy több időt és erőforrást fektetünk be olyan oktatási platformokba, mint a BrainPedia, hangos cikkek, receptek, valamint oktatási tartalmak létrehozása a közösségi hálózatokon és blogokon. Minél több minőségi információval rendelkezik ügyfélként, annál jobb választást tud majd hozni.

o_brainmarketu_projekty_ktere_neznate_HU

Köszönjük, hogy nálunk vásárolt

Nektek, szeretett ügyfeleinknek köszönhetően ma már nem vagyunk garázscég. Lehetőséget adtál nekünk a növekedésre és fejlődésre, és ezt köszönjük. Együtt több mint 12 000 fát ültettünk el, és legalább egy kicsit visszatértünk ahhoz, amit a tevékenységünkből vettünk. Semmi sem sikerült volna az Ön vásárlásai és hozzánk való hűsége nélkül. Minden nap előre visz minket visszajelzéseivel, fejlesztési javaslataival és a termékpaletta bővítésével. Nagyra értékeljük, és továbbra is törekszünk termékeink és szolgáltatásaink fejlesztésére, hogy a vásárlás ne egy rutin, hanem szórakoztató és pozitív érzelmek lehessenek :)

Végezetül szeretnék köszönetet mondani egész csapatunknak. Minden kollégámnak, aki mindennap segíti a BrainMarket boldogulását munkájukkal. Kollégáim nélkül nem írtam volna ma ide ezt a "dicsekvő" cikket. Régebben minden pozíciót ismertem a BrainMarketen, és bármikor bármit meg tudtam csinálni, de ma már azt sem tudom, mit hogy kell, és valószínűleg nem is tudnám megtenni. Nagyon köszönöm kollégáimnak a BrainMarket csapatából :)

Jiří Votava

Fordította: Richard Maceček

Ha hibát vagy elírást talált a cikkben, kérjük, jelezze nekünk e-mailben korrektura@brainmarket.hu Köszönjük!