A magnézium a leghiányosabb és egyben a legfontosabb ásványi anyag

A magnézium a leghiányosabb ásványi anyag az általános és a tréningpopulációban. Ennek oka az alacsony élelmiszer-tartalom (az alkalmazott művelési módok és a mai talaj minősége miatt), a túlzott cukor-, gabona-, alkoholfogyasztás, a nagy fizikai és lelki megterhelés, a kábítószerrel való visszaélés és a jelenlegi rohanó életmód. Még akkor is, ha egészségesen táplálkozik és rendszeresen pótolja a magnéziumot, krónikus hiánya lehet. nem hiszed? Szóval olvasd el a saját tapasztalataimat.

A magnézium létfontosságú ásványi anyag, amely szervezetünk 360 enzimatikus reakciójában vesz részt

A magnézium (Mg) minden szövetben megtalálható, és több mint 360 biokémiai reakcióban vesz részt, beleértve a fehérjeszintézist és a tesztoszterontermelést, az inzulinérzékenységet, a kalcium felszívódását és a szimpatikus szabályozást. Szó szerint minden testrendszer függ tőle.

  • Segít a stressz kezelésében.
  • Javítja az agyműködést.
  • Összefügg az általános egészséggel és a személyes jólét érzésével.
  • Javítja az alvás minőségét.
  • Küzd a szorongással és a depresszióval.
  • Csökkenti a szervezet gyulladását.
  • Segít csökkenteni a testzsírt.
  • Növeli az anabolizmust.
  • Részt vesz a méregtelenítési folyamatokban, ahol segít eltávolítani a szervezetből a nehézfémeket, peszticideket, vegyszereket és egyéb
  • méreganyagokat.
  • Részt vesz a glutation – a leghatékonyabb antioxidáns – szintézisében is.
  • Az energia-anyagcsere része (aktiválja az ATP-áz enzimeket, amelyek az ATP (azonnali energia) termelésével járnak az izommunka során).
  • Az edzéssel kapcsolatos növekvő igényekkel párhuzamosan a magnéziumfogyasztásod is növekszik.

Túlzott szénhidrátfogyasztás, alkohol, túlzott stressz, hektikus életmód, mindez felemészti magnéziumát a méregtelenítés, az antioxidáns és a sejtenergia-visszanyerés rovására. Ehhez jön még az igényes edzés és a magnézium hiánya az étrendben. Akkor remélem nyilvánvaló, hogy a lakosság nagy része miért magnéziumhiányos (a WHO statisztikái szerint az amerikai lakosság 2/3-a magnéziumhiányos és ez Európában is hasonló).

 9_znameni,_ktere_mohou_ukazat_nedostatek_horciku_v_tele_infografika_brainmarket_HU

A hosszú távú magnéziumhiány számos nagyon súlyos betegséggel jár együtt, mint például csontritkulás, krónikus fáradtság szindróma, vérszegénység, depresszió, beleértve az edzéssel összefüggő túledzés szindrómát is.

 

Ezért a magnézium pótlását olyan lépésnek tartom, amit mindenkinek meg kell tennie, aki egészségesen szeretne élni, akár mozog, akár nem.

 

A helyzetet azonban rontja, hogy nem csak az a kérdés, hogy pótol-e magnéziumot, hanem az is, hogy melyiket. Emiatt magnéziumhiányban szenvedhet, még akkor is, ha rendszeresen pótolja. Ez a használt űrlaptól és annak használhatóságától függ.

Milyen formájú magnéziumot válasszunk?

A piac szó szerint telített különféle típusú magnéziumokkal. Sajnos a legelérhetőbbek egyben a legkevésbé hatékonyak is. Mindenekelőtt kerüld a magnézium-oxid (magnézium-oxid) formáját, amely alacsony (4%) felhasználhatósággal rendelkezik, és hashajtóként használják a világon. Továbbá, ha az emésztőrendszere nem működik optimálisan (ezt a problémát az Egészségoptimalizálási protokoll megoldja). Egyéb gyenge minőségű formák közé tartozik a magnézium-laktát, szulfát és egyéb sók, amelyeket általában a gyógyszertárban kaphat.

 

Tehát melyek a magnézium minőségi formái?

A magnézium leghatékonyabb, a legtöbb szinten ható és bárki által használható formája a magnézium-biszglicinát (magnézium-biszglicinát), a glicin aminosavhoz kötött magnézium (kelát forma). Ezt a formát 2015 óta ajánlom protokollokban, előadásokon a klienseknek. Jó felszívódású és használhatósága van, nem hashajtó, a szervezet előszeretettel használja az izmokban, szívben és májban, azaz ahol más formák nehezen elérhetőek és van leginkább magnéziumra van szükség.

 

Ahhoz, hogy szervezete megfelelően tudja használni a magnéziumot, elegendő B6-vitaminnak kell lennie a szervezetben. A probléma az, hogy az étrendből már nem jut be kellő mennyiségben, az étrend-kiegészítők pedig szintetikus formáját használják fel (pl. piridoxin HCl), amit a legtöbben nem tudnak használni, és veszélyesek lehetnek. A megoldás a B6-vitamin aktív formája, a piridoxál-5-foszfát (P5P) kiegészítése. A B6-vitamin a neurotranszmitterek szintézisében is részt vesz, hiánya miatt sokan nem érzik a nootropikumok hatását, például a Brainmax: Neurohacker Manifesto-nál.

 

Mind a magnézium-biszglicinát megfelelő mennyiségben (400 mg), mind az aktív B6-vitamin megfelelő arányában (P5P) megtalálható a Performance Magnézium termékben.

 

Ha már évekkel ezelőtt tudtam volna a megfelelő magnéziumpótlás fontosságáról, sok olyan orvosi látogatást megspórolhattam volna, ahol tetaniával kezeltek, ami állítólag genetikai betegség (nem), valamint a hosszú távú megelőzést. a regeneráció hiánya, állandó túledzés és alvásproblémák (álmatlanság). De nem kell megismételnie a hibáimat, mert ez az információ már rendelkezésünkre áll! Tehát amikor legközelebb fontolóra veszi, hogy fehérjét vagy erősítőt vásároljon, jobb, ha befektet a magnézium jó formájába.

FÜGGELÉK: Magnéziumhiány, mint betegség kiváltó oka - saját tapasztalat

2013 volt az év, és most volt egy vizsgám a pszichológia 4. évfolyamán, elindítottam a teljes Performance tréning projektet és kiadtam az első PT 1.0 protokollt. Akkoriban a hét minden napján 24 órában váltottam, rengeteg stresszt éltem át, és folyamatosan dolgoztam vagy tanultam. Elértem erőm képzeletbeli mélypontját, és ennek következményei lettek.

 

Az első naptól kezdve, valahányszor elaludtam, úgy éreztem, megáll a szívem. Megijeszti az embert, és természetesen teljesen felébreszti. Ennek köszönhetően az alvás mit sem ér, és teljes kimerültséggel aludtam el. Egyik este úgy tetőzött, hogy felkeltem és leültem, és úgy éreztem, meghalok, a szívem nem dobog. Ezt követően természetesen fokozódtak az egészségügyi aggodalmak. Az EKG vizsgálat nem mutatott ki semmit, de az elalvás napi rémálommá vált. Aggodalmak, elalvástól való félelem, idegesség, álmatlanság, korai ébredés, majd az ezt követő egész napos ingerlékenység és fáradtság, csak azért, hogy este megismétlődjenek a dolgok.

 

Véletlenül éppen egy klinikai pszichológiai vizsgára készültem, és egy fejezetet olvastam a krónikus szorongásról és szorongásos rohamról. A tünetek pontosan megegyeztek azzal, amit éreztem, és ez adta a bátorság első hullámát, hogy nem vagyok fizikailag beteg. A probléma és egyéb tüneteim (mellkasi szorító érzés, felületes légzés, fokozott idegi ingerlékenység, ketyeg, ingerlékenység, agresszió stb.) későbbi tanulmányozása során végül felfedeztem egy tetania nevű betegséget.

 

Akkoriban körülbelül két éve tudtam (miközben a fitneszvilág többi része még mindig a fehérjét tartotta (és tartja is) a leginkább ásványianyag-hiányos ásványi anyagnak és az első étrend-kiegészítőnek, amelyet mindenkinek el kell kezdenie). Még jobban meglepett, hogy a tetániát a szervezet krónikus magnéziumhiányának tekintik. Bár napi 1g-mal pótoltam, mindig megvolt a hiányának minden jele.

 

Egy speciálisabb neurológiai állomáson hármas tesztet végeztek, és véglegesen megerősítették a tetaniát. A doktornő akkor azt mondta nekem, hogy ez nem betegség, hanem egyszerűen a szervezet genetikai állapota, hogy ez volt és mindig is lesz, és ehhez kell igazítanom az életemet: Csökkentse a fizikai aktivitást, pótolja a magnéziumot, ill. fogadd el, hogy egyszerűen örökre tetánia tüneteim lesznek. Annak, aki éppen most indította el saját önbemutató képzési rendszerét, és nyitott egy oktatóközpontot, nem volt éppen rózsás kilátása a jövőre.

 

A következő 4 hétben még mindig felépültem a tetaniából, és a tünetek nem tértek vissza. Mi volt ez a csoda? Az addig használt magnézium-oxid ártalmatlanítása és cseréje magnézium-biszglicináttal !!!

 

Mgr. Adam Česlík, pszichológus és a Performance Training.cz rendszer alapítója